Filtriranje
0 kom 0

Vrijeme je za zimske sportove

Datum objave: 24.02.2020

Promjenjiva klima naše regije znači dvije stvar; vruća ljeta i hladne zime. Ne može se svaka država pohvaliti raznolikošću vremenskih uvjeta poput Lijepe naše, stoga je na nama da to iskoristimo. Nadamo se da ste se nakupali ovo ljeto, jer vam s velikom radošću najavljujemo da je već krajnje vrijeme da izvučete skafander i skije iz ormara i plivanje nadomjestite jednako zdravim i zabavnim zimskim sportovima. Ako baš i niste ljubitelj zime, snijega i vježbanja na otvorenom, plivati možete i dalje u zatvorenim bazenima, ali garantiramo vam da su zimske aktivnosti jako zabavne i učinkovite, samo im trebate dati priliku.

 

Stoga, prije nego krenete s nekakvom zimskom aktivnosti pripremite svoje tijelo kratkim petominutnim zagrijavanjem.

Bilo da je riječ o klizanju, sanjkanju ili skijanju, zimski sportovi i dalje su tjelovježba kojoj treba pristupiti ozbiljno i imati u vidu potencijalne rizike. Izlazak na hladan zrak i snijeg podrazumijeva adekvatnu pripremu organizma, ne samo kad su u pitanju oprema i adekvatna sportska odjeća. Trening je trening, aktivnost je aktivnost, bez obzira o kojem je mjesecu u godini riječ. Stoga, prije nego krenete s nekakvom zimskom aktivnosti pripremite svoje tijelo kratkim petominutnim zagrijavanjem.

Nekoliko čučnjeva, skokova u zrak uz par sekundi trčanja na mjestu priprema mišiće nogu za održavanje forme, ravnoteže i fleksibilnosti. Napravite izdržaj u plenku. Prije nego krenete sa spuštanjem niz snježnu padinu trebate znati koje su najveće blagodati zimskih sportova. Stabilnost je temeljni aspekt svih naših pokreta, a pomoću zimskih sportova vježbamo taj rutinski zanemareni oblik tjelovježbe. Aktivacijom stabilizatorskih mišića i njihovim vježbanjem poboljšavamo i općenito držanje i prirodne položaje zglobova. 

Koordinacija tijela određuje brzinu i spretnost kojom raspolažemo tijekom skijaškog spusta i stabilnost i ravnoteža ovdje igraju veliku ulogu. Početnici će prvi osjetiti cijenu aerodinamičnog položaja i kontrakcije kvadricepsa pri spustu stoga savjetujemo adekvatnu hidrataciju i suplementaciju magnezijem u slučaju potencijalne upale mišića.

Ukoliko ste početnik na skijama, ledu i sanjkama ili jednostavno volite biti oprezni, savjetujemo da se uz standardnu opremu opremite i štitnicima za koljena i laktove. Zbog prirode zimskih sportova veliki naglasak stavlja se na održavanje ravnoteže stoga je veliki broj padova očekivan i može se dogoditi i onim najiskusnijima.

Skijanje je brz, dinamičan i oslobađajući sport stoga privlači mnoge ovisnike o brzini i adrenalinu. Teško je nadmašiti dobar spust s plućima punim svježeg zraka i svim osjetilima usmjerenim prema održavanju stabilnosti, okretnosti i brzine. Hladan zrak šokira organizam u pozitivnu smislu i stres uredskog posla uspješno će biti zaboravljen jureći prema dnu planine.

Nakon cjelodnevnog skijanja vrijeme je za kratku seriju istezanja. Svježe prokrvljene mišiće dobro je istegnuti u svrhu prevencije ozljede i upale mišića. Fleksibilnost nam je u ovom trenutku znatno povećana i omjer pokreta veći je od standardnog što ima pozitivan utjecaj na cirkulaciju. Anti-stres zimskog kardia nešto je u čemu ne možemo u potpunosti uživati tijekom cijele godine.

Pluća puna zimskog zraka imaju brojne pozitivne zdravstvene učinke, kako na psihu tako i fizički. Za one najhrabrije preporučamo Wim Hof metodu kao jedan malo ekstremniji način vježbanje na niskim temperaturama. To je tehnika disanja koja omogućuje kontrolu autonomnih sustava u tijelu. Podvrgavajući se oštrim uvjetima prirode Wim je saznao je kako izdržati ekstremne hladnoće, vrućine i strah, konkretnije, kako svjesno kontrolirati imunološki sustav. Metoda se sastoji od 3 ključne komponente: tjelovježbe, hladnog tuša i disanja, a rezultati su odlični. Za one koji nisu spremni stati na skije, sanjke, snowboard, trošiti kalorije mogu i  praveći snješka, grudajući se ili hodajući u dubokom snijegu.

To top