Filtriranje
0 kom 0

Tekuće kalorije

Datum objave: 13.09.2019

Odlučili ste postati odgovorni prema svom tijelu, redovito vježbate, vodite zdravu i balansiranu prehranu, ali vaga se ne miče, kilogrami ne idu dolje. U čemu je problem? Jeste li razmislili o tekućinama koje unosite u svoj organizam tijekom jednog dana i jeste li ikad provjerili njihovu kalorijsku i hranjivu vrijednost. Nažalost kilogrami neće ići dolje ako se ne povede računa o štetnosti tekućih kalorija. Bez obzira na vašu fizičku aktivnost i zdravu prehranu, potrebno je iz menija izbaciti sve tekuće kalorije kako bi briga o vašim kilogramima imala smisla.

 


Jutro započinjete s kavom, većina nas svoju kavu razblaži s mlijekom i zasladi s pokojom žlicom šećera, ako je dan na poslu zahtjevniji nekad će to biti i dvije kave do ručka. Za ručkom ćete popiti limenku ili politrenu bočicu nekog gaziranog pića, jer vam jeftinije od vode i često je sok uključen u cijenu menija, pa zašto ne. Nakon napornog dana na poslu, opuštate se s prijateljima uz pokoju čašicu alkohola. Ništa pretjerano, tek da otjerate stres s ramena. Na kraju dana ste ne razmišljajući puno o tome u sebe unijeli skoro 1000 kalorija u tekućinama koje ste konzumirali. Primjera radi, jedna vruća čokolada sadrži oko 450 kalorija što je jednako porciji špageta bolonjez. Tko zimi može odoljeti takvoj slatkoj toploj šalici, po mogućnosti sa šlagom? Eksirat ćete je bez razmišljanja, dok ćete se nad tanjurom tjestenine dvoumiti. Počnite se dvoumiti i oko toga što pijete!

Zašto nemamo osjećaj da tekućine imaju toliko kalorija i da nas debljaju? Jer su lagane, ne zauzimaju previše mjesta u želucu, i kad ih unosite imate osjećaj da samo propadaju kroz njega. Brzo se konzumiraju i većinom nas ne napuhuju, ne uzrokuju žgaravicu ili osjećaj prejedanja. Također hranjiva vrijednost im je vrlo niska te ne ubijaju osjećaj gladi. Najopasniji od svih tekućih kalorija su definitivno gazirani sokovi, nisu puni su šećera, oni su čisti šećer. Njih bi trebalo izbjegavati u širokom luku. Ako ih konzumirate na dnevnoj bazi probajte smanjiti unos ili ih u potpunosti izbaciti iz svoje prehrane.

Znanstvenici kažu da bi na ovaj način  u prosjeku skinuli oko 7 kilograma godišnje, što nije mala brojka. Osim gaziranih pića gomila šećera i zaslađivača nalazi se i u ostalim sokovima: voćni sokovi, zaslađene limunade, ledeni čajevi i dr. o čijem bi unosu također trebalo povesti računa.

S druge strane, guste tekućine – poput mlijeka, juha ili proteinskih napitaka – obično nas zasite jer sadrže hranjive sastojke kao što su proteini ili vlakna, a ne šećeri.



Ako ste se odlučili na zdrav život, balansiranu prehranu i redovitu fizičku aktivnost vrijeme je da razmislite o tekućinama koje pijete, da vam trud ne bi bio uzaludan. Birajte kavu bez šećera, izbacite sve sokove te ih zamijenite vodom ili mineralnom vodom, u slučaju povećane aktivnosti izaberite neki sportski napitak jer ima puno manje šećera i kalorija od standardnih sokova. Od alkoholnih pića birajte crno ili bijelo vine te laganija piva, izbacite miješana pića jer su puna šećera. Kalorije, koje uistinu u potocima teku oko nas, lako je izbjeći uz minimalna odricanja i samokontrolu. Nakon nekog vremena nećete moći zamisliti dan bez zdravog napitka. Nek nabavka sokovnika bude prvi korak ka zdravoj prehrani. Osjećat ćete se preporođeno od ranog jutra!

To top