Filtriranje
0 kom 0

Recite zbogom emocionalnom prejedanju

Datum objave: 18.06.2019

Svi mi imamo svoje načine kako „ubiti“ tugu, preboljeti prekid, prevaru,  prijateljstvo, nepoložen ispit, gubitak posla i hrpu ostalih stvari koje će naše noći učiniti neprospavanima, a oči suznima. Američki filmski recept za prebolijevanje svega je velika doza sladoleda, čokolada, grickalica, gaziranih pića i hrpa odbačenih suznih maramica uz filmski maraton „Doručak kod Tiffany“ i sve sezone „Seks i grada“ u jednom danu!


 

Doduše, svi trebamo imati barem jedan takav dan u godini, ali problem je kada takvi dani postanu naš recept za liječenje emocionalnih problema. Dakle, emocionalno jedenje je ukratko hranjenje naših emocija, nauštrb našeg tijela. To je jedenje u stresnom stanju čiji su okidači i sretne i tužne emocije. 

Takvo jedenje je rezultat nezdravog odnosa prema hrani. Umjesto da vidite hranu kao ono što jest, tj. nešto što konzumirate za preživljavanje, postajete vezani za nju, dajete joj emocije i personificirate je. Vjerovali ili ne, taj problem često ima korijen u obitelji u kojoj je hrana jedini jezik ljubavi.


Roditelji, zbog nedostatka kvalitetnog vremena kojeg provode s djecom, sebe nadomještaju ukusnim obrocima ili fast foodom kojeg djeca obožavaju. Pa i danas, kada smo odrasli ljudi, prvo pitanje koje nas pitaju je: „Jesi jela?“ i „Što želiš da ti skuham?“. Naravno da su roditelji nesvjesni loše stvari koju dugoročno rade svojoj djeci, ali znanstvenici tvrde kako se korijen svih naših problema vezanih uz prehranu veže za to najranije razdoblje života. Prilikom odgoja djece na hranu se ne smije gledati kao na nagradu. Primjerice, ako budeš dobra dobit ćeš sladoled. S vremenom se takve osobe nesvjesno pretvore u emocionalne jedače. Žene su sklonije ovom problemu jer svakoga dana prolaze kroz „ludu“ vožnju emocija, od sreće do tuge, tjeskobe do stresa, mira do nelagode i ljutnje i ekstremne ljubavi. 

Postoji nekoliko znakova koji mogu pokazati jeste li jedna od onih žena koja ima takav problem.

  • Jedete kad ste pod stresom. Ako imate previše posla, ispita, a malo vremena, vaš rad i učenje često uključuje hranu i to u kasnim noćnim satima kada se osamite i krećete na posao. Ujutro se osjećate teško, nenaspavano i još manje spremno da izađete na ispit ili predate važan projekt na poslu.  
  •  Jedete kao odgovor na svoje emocije . Jedete kada se osjećate tužno, uzrujano, razočarano, ljutito, usamljeno, prazno, tjeskobno, umorno, dosadno. To je reakcija koja je tako podsvjesno ugrađena da uopće ne razmišljate o tome, već samo automatski posegnete za hranom kad god osjetite te emocije.
  • Tražite utjehu u hrani  Kada se osjećate potišteno, tražite “hranu za utjehu”. Zakopavate se u hrani poput sladoleda, kolača, čokolade i kolačića, iako su apsolutno bezvrijedni i imaju nultu nutritivnu vrijednost, ali jedući je, se nakratko osjećate bolje.
  • Jedete bez plana i programa. Jedete čak i kada niste gladni, i nastavite jesti čak i kad ste davno trebali prestati. 
     

 

Kako biste se uhvatili u koštac s ovim poremećajem trebate se naučiti prepoznati je li vaš apetit fizički ili emocionalan.  Kada ste fizički gladni onda možete jesti sve, od slanog do slatkog, a kada su u pitanju emocije većinom birate hranu koja vas veseli. Da bismo imali potpunu kontrolu nad emocionalnom gladi, moramo jesti pravilno uravnotežene obroke i ne miješati različite vrste hrane.  Osim zdrave prehrane, moramo poštivati ​​i vrijeme obroka. Uvijek se možete „nagraditi“ nekom poslasticom i onim što najviše volite, ali činite to nakon obroka kojeg ste pojeli jer ste stvarno bili fizički gladni. Ako pak shvatite kako ovaj problem ne možete riješiti sami, nemojte se ustručavati potražiti stručnu pomoć. Sve one dobre i loše stvari koje nam se dogode u životu, nije lako prolaziti sam! Stoga se okružite ljudima kojima vjerujete i nikada se nemojte bojati potražiti pomoć! Hrana nikada neće riješiti nijedan problem, a samo vas može učiniti nesretnijima!

 

MODA TRČANJE TRENING

To top