Filtriranje
0 kom 0
Problemi s venama

Kako vježbati uz varikozne vene?

Datum objave: 06.09.2018
Proširene ili varikozne vene problem su većine populacije. Nema pravila jer se s njima bore i muškarci i žene svih dobi i uzrasta. Sklonost proširenim venama možemo „zahvaliti“ genetici, kardio-vaskularno sustavu, ali veći dijelom i našim načinima života. Iako se ne zna točan uzrok nastanka proširenih vena, sumnja se da se radi o oslabljenim stijenkama površinskih vena, što je često nasljedna osobina.

 

 

 

Slabe stijenke dovode do gubitka elasticiteta u venama, pa se vene od napinjanja produljuju i šire. Svi smo se u životu susreli s nogama prošaranim venama. Postoje različiti stupnjevi oboljenja, a globalno se dijele na unutarnje i vanjske proširene vene. Bez obzira u koju skupinu vaše noge spadaju, problem je u oba slučaja bolan, neugodan i otežava svakodnevicu. Površinske vene se nalaze u masnom tkivu ispod kože, a unutarnje u mišićima. Obje vrste vena međusobno povezuju kratke vene, žilice i kapilare. Kada koristimo pojam proširenih vena mislimo na one vene koje imaju oštećene venske zaliske i izgubile su svoju funkciju, pa su upaljene, sklone trombovima i ne vrše svoju funkciju cirkulacije.

Žene su estetski više opterećene tim problemom nego muškarci, pa češće podliježu operativnim zahvatima kako bi ih uklonile. Nažalost, bolest proširenih vena često se vraća i onim nogama koje su se podvrgnule operaciji, pa ako ste jedan od onih s koji se bore s ovim problemom ili se pripremate na operaciju istih, možda bi našim savjetima poboljšali prevenciju ovog bolnog i estetski oku neugodnog zdravstvenog problema. Već su vam poznati načini na koji si način olakšati život ako imate bolne i varikozne noge, od krema, elastičnih čarapa, preko podizanja nogu na povišena mjesta, a mi vas želimo uputiti kako se s ovim problemom ponašati u sportu i rekreaciji.

Proširene vene ne znači da vaš „sportski“ dio života mora prestati, dapače, rekreacija je lijek i odlična prevencija za sve probleme!

Uz zdravu prehranu i obavezan prestanak pušenja, vjerovali ili ne, umjereni treninzi mogu uvelike pomoći vašim umornim nogama. Dugotrajno stajanje na mjestu i sjedenje, posebice prekriženih nogu, samo povećavaju ovaj problem, zato za početak krenite s hodanjem. Hodanje je aktivnost niskog intenziteta koju mogu obavljati sve dobne skupine, nije zamorno i iscrpljujuće, a njime istežemo i jačamo listove i poboljšavamo cirkulaciju u tom predjelu.

Sličan blagotvoran utjecaj na bolne i oteknute noge ima vožnja sobnog i pravog bicikla i vježba na orbitreku. No, baš kao i kod zdrave osobe, prije svake vježbe potrebno se istegnuti i zagrijati. Kako bi se poboljšala cirkulacija bilo bi dobro vježbanje započeti rolerom srdnje tvrdoće valjajući trbuh i noge kako bi se blagim pritiskom postigao efekt drenaže koji će dodatno zagrijati mišiće i pokrenuti cirkulaciju. Gore navedene aktivnosti u trajanju do pola sata idealne su prije treninga snage jer ubrzana cirkulacija smanjuje nabrekline u venama koje se pojavljuju za vrijeme treninga snage koje osobe s varikoznim venama moraju izvoditi u sjedećem ili ležećem položaju. Opterećenje treba biti minimalno kako bi se spriječilo daljnje otvaranje venskih zalizaka.

Ključan faktor za vrijeme vježbanja je disanje. Nepravilnim disanjem i refleksnim zadržavanjem daha prilikom podizanja težine izaziva porast krvnog tlaka što nije dobro za venski sustav, stoga kod podizanja težine trebate izdisati, a kod spuštanja udisati.

Pravilno kretanje abdomena smanjuje pritisak u venama. Klasični trbušnjaci, vježbe iskoraka i duže abdominalne vježbe izdržaja kakve se prakticiraju u jogi svakako treba izbjegavati. Trening započinje i završava istezanjem koje će cirkulaciju vratiti u normalan ritam. Dodatno možete olakšati nogu masažom ručnikom kojeg namočite hladnom vodom, iscijedite, zarolate i lagano njime prelazite preko listova, vjerujte nam, vaše noge će vam biti zahvalne. A nakon kombinacije toplo-hladnog tuša, namažite noge kremom od kestena, podignite ih u povišeni položaj i obucite elastične čarape.

Sve gore navedeno ponovite barem 3 puta tjedno i vaši koraci će biti lakši, a vaše vene manje bolne i vidljive.

To top