Filtriranje
0 kom 0
Žene i teretane

Bojite se utega jer ste žena? Neopravdano, stereotipno i potpuno krivo!

Datum objave: 17.08.2018

Iako je ljeto kalendarski još u punom jeku, glavom vam se vrzmaju nove jesenje odluke. Jesen je još od školskih dana bila početak neke nove „poslovne“ godine i obveza.

Ovogodišnja odluka je pala, odlučile ste se za odlazak u teretanu i krenut ćete odmah, prije nego se laste vrate s juga i stvore uobičajene gužve u svim segmentima života.  Članarina je uplaćena, nove tajice, tenisice i ostala oprema u sportskoj torbi. Ulazite u teretanu i obilazite sve utege kao dosadne tipove u klubu sve dok ne ugledate onog pravog, u ovom slučaju orbitrek. Već imate ustaljeni radijus kretanja i ne idete dalje od nekih sprava za noge, bicikla i trake za trčanje. Utege ne gledate.

Strah vas je da ne postanete nabildane i „velike“, sličnije izbacivaču. To nije za nekog poput vas tko želi imati skladno tonirano i definirano tijelo. Upravo iz tog razloga izbjegavate svaki trening s opterećenjem uopće, odnosno sav fokus se prenosi na kardio vježbe, koje je, ruku na srce, bolje izvoditi vani, nego u teretani na biciklu.

Puno žena misli isto što i vi, pa je vrijeme da ozbiljnije popričamo o predrasudama koje su postale pravi uteg utezima. Upravo ti utezi koje nastojite pošto poto izbjeći zapravo su kraći put do zategnutog tijela, ravnog trbuha, toniranih i definiranih mišića i idealne slike vas u ogledalu.

Započnimo s lekcijom iz anatomije.

  • Žensko i muško tijelo razlikuju se u količini testosterona koje proizvode, a upravo je taj hormon glavni i odgovorni prilikom izgradnje mišića, odnosno onaj najbitniji faktor da bi treningom s utezima postali nabildani, veliki, široki ili možda novi Arnold.
  • Muško tijelo proizvodi veće količine testosterona, dok je  kod žena zastupljeniji hormon estrogen. Nadalje,  u ženskom tijelu količina testosterona nije jednostavno dovoljna za takvo nešto, a stručnjaci sugeriraju da je bildanje, jednako muškom, moguće samo kod 1% žena bez uzimanja anaboličkih steroida.  

Matematički gledano, imate 99% šanse da pomoću treninga s utezima  dođete do željenog cilja efikasno, a moguće i brže nego kardio tjelovježbom. Stoga, vrijeme je da odbacite strahove i da krenete s vježbama s otporom, odnosno težinama jer je to onaj korak koji vodi do željene transformacije tijela.

 

Svakako bitno je navesti da sam trening nikada nije dovoljan za dostizanje željenih rezultata ako nije uparen s odgovarajućim režimom prehrane. U ovom slučaju prehrana je dodatni čimbenik koji vas „spašava“ od bilderskog tijela. Balansiranom prehranom koja ima pravilan omjer kalorija koje unosimo u tijelo i onih koje trošimo prilikom treninga s utezima, uspjet ćemo smanjiti masne naslage u tijelu i pojačati tonus i definirati mišiće.

Strah i mogućnost bildanja tijela odnosi se na one režime prehrane koji diktiraju unos visokokaloričnih namirnica čija količina nadilazi našu potrošnju prilikom tjelovježbe i rezultira većim povećanjima mišićne mase. Objašnjenje zašto putem treninga utezima brže dolazimo do cilja, smanjujemo masne naslage i toniramo tijelo je jednostavno. Tijekom treninga s utezima tijelo troši više kalorija nego kod treninga bez opterećenja, odnosno trening s utezima više ubrzava metabolizam. To se događa iz razloga što težine tijekom treninga utječu na mišićna vlakna koja pod opterećenjem pucaju. Nakon završetka treninga hrana koju unosimo radi na popravku tih vlakana, što u konačnici povećava potrošnju kalorija i definira mišiće.

Ukoliko ste u potrazi za definicijom i tonusom mišića, niže težine utega i veći broj ponavljanja, naravno uz neizostavnu prehranu, dovest će vas upravo do vašeg cilja. Svakako kroz treninge s opterećenjem povećava se i snaga i izdržljivost, naročito u gore navedenoj opciji treninga s manjim težinama i većim brojem ponavljanja.

Tu se najbolje osjeti beneficija ako uz vježbe s opterećenjem povezujemo i kardio jačeg intenziteta, koji uz vježbe s utezima možemo izvoditi puno efikasnije. Naravno vježbe s utezima osim definicije, mogu odrađivati i povećanje mišićne mase cijelog tijela, odnosno na nekim područjima koje bi možda željele posebno izgraditi. Utezi su idealni ako posebno želite definirati određeni dio tijela. Uz pomoć njih to „izolirano područje“ možete zategnuti, definirati i povećati mu mišićnu masu. I u tom slučaju prehrana mora biti kaloričnija, a utezi teži s manjim brojem ponavljanja u seriji.  

Vježbanje s utezima nije bezazleno, pa prije nego se odlučite uzeti ih u ruke, potražite savjet i demonstraciju stručnjaka kako bi pravilno izveli vježbu i svakako se prije treninga dobro istegnite i zagrijte.

Vjerujte nam da ćete se ubrzo zaljubiti u utege i rezultate koji donose, a dobri stari orbitrek će vam doći kao kratak predah između dviju serija utezima.  

To top