Filtriranje
0 kom 0

PMS i tjelovježba

Datum objave: 25.12.2019

PMS ili predmenstrualni sindrom bitka je koju vodimo svaki mjesec ispočetka.

Neke žene su rođene pod sretnom zvijezdom pa im PMS ne zagorčava život previše, dok one druge muku muče tih desetak dana u mjesecu, točnije 7-10 dana prije menstruacije, čijim se početkom smanjuju simptomi i život se polako vraća u normalu. Znanstvenici su otkrili oko 200-tinjak simptoma koji se pojavljuju tijekom PMS-a, većina ih se temelji na neravnoteži spolnih hormona estrogena i progesterona.

Osim hormonalnog disbalansa znanstvenici kao moguće uzroke navode i jednoličnu prehranu, manjak fizičke aktivnosti, psihičke čimbenike te genetsku predispoziciju. PMS je u modernoj medicini nešto novija pojava. Povijesno gledajući žene nisu imale slobodu pričati o tome što im se događa s tijelom i osjećajima u “ovim danima” već su prešutno obavljale svakodnevne obveze i fizičke aktivnosti bez obzira na svoja unutarnja previranja I svu onu težinu koju je sa sobom nosio PMS.  U redu, znanost je otkrila 200-tinjak simptoma, današnje žene bi rekle kako ih ima milijun. PMS je njihov najveći neprijatelj i pretvara ih u nešto sasvim drugo. Razdražljive su, emotivne, sve ih pogađa, sve ih ljuti, bezvoljne su, jedu tone čokolade, izluđuju svoje partnere, čas bi jedno, čas bi drugo, tako bi, blago rečeno muškarci opisali ženu u PMS-u.
 

...vježbanje itekako pomaže psihičkom i fizičkom zdravlju

Žene bi se možda najbolje opisale stihovima hita Josipe Lisac “Danas sam luda”, a kad napokon prestane to “ludilo” započinje nekoliko dana grčeva, glavobolje, povraćanja i mijenjanja uložaka. Ipak, koliko god teški ti “dani u mjesecu bili” žene su se naučile nositi s njima i herojski ih podnose. Ipak, većina je njih još od razdoblja puberteta, sklona ponavljati jednu te istu grešku. Sve je počelo na satovima tjelesnog odgoja s kojih su se glatko znale izvlačiti zbog simptoma PMS-a i bolnih menstruacija. Znamo da se u tim danima uistinu teško pokrenuti s kauča, ali znanost tvrdi suprotno. Točnije da vježbanje itekako pomaže psihičkom i fizičkom zdravlju prije i za vrijeme ciklusa, poboljšava cirkulaciju krvi što smanjuje bol, a samim time i sve ostale popratne simptome. Umor, bezenergičnost, glavobolje, napetost, bolovi u trbuhu i leđima zajedničke su tegobe većine žena, no dobra je vijest da će ih vježbanje smanjiti, posebice grčeve i nadutost. Fizička aktivnost pokreće proizvodnju endorfina u tijelu zbog čega ste pozitivniji I općenito se osjećate bolje.

Jedan od najčešćih simptoma PMS-a jest nadutost, koja je uzrokovana zadržavanjem vode u tijelu. U prosjeku žene zadržavaju i do tri kilograma vode tijekom ciklusa. Aerobni trening može biti odličan za izbacivanje viška vode, ali i negativnih emocija. Ne osjećaju se sve žene jednako za vrijeme i nakon PMS-a, pa nemaju ni jednake potrebe za fizičku aktivnost u tom periodu. Ako patite od jačih simptoma ili obilato krvarite, izbjegavajte treninge visokog intenziteta. Pilates i joga je idealna rekreacija, ali ako su menstruacije bolne i duga šetnja će biti dobrodošla, kao i vožnja biciklom. PMS može biti mučan ali ne dopustite da postane izlika.


S vremenom ćete osjetiti kako su simptomi vašeg PMS-a blaži i kako vam to razdoblje ne „pravi“ probleme kao prije, a sve zbog malo tjelovježbe. Dok budete „rasli“ kao vježbačica, vaši će bolovi i simptomi postajati slabiji, pa će „oni dani u tjednu“ postati baš kao i svi drugi.

 

 

 

 

To top