Filtriranje
0 kom 0

Tko zapravo odlučuje što ćemo nositi?

Datum objave: 22.02.2022

Za one od nas koje pratimo trendove, a znamo da ne trebamo, često nam pada na pamet nedostižno pitanje: Tko odlučuje što ćemo nositi?

 

Ono što je činjenica koju ste možda već pretpostavili, modni trendovi osmišljeni su tako da pokažu svijetu da imate novca, puno slobodnog vremena i oboje na bacanje.

 

Povijesno gledano

Zanimljivo je da je izvorni influencer bio kralj ili kraljica, a Instagram tog dana bio je kraljevski dvor.

Bilo da se radilo o prekomjernoj garderobi kraljice Elizabete I., o stilu Marie-Antoinette koji izaziva revoluciju, Luju XIV, čija bi prava titula trebala biti 'Kralj mode', ili zagonetnoj indijskoj princezi Sita Devi, koja je bila modna ikona u Parizu 1930-ih, trend je započeo s onim što je dobro zadovoljilo kraljevsku obitelj - a brzo praćenje značilo je da se krećete u pravim elitnim krugovima kako biste pozorno promatrali i odražavali njihove ukuse.

 

Imaju li modne kuće glavnu riječ?

Kratak odgovor: Nekoć.

Inspirirane nečim tako osnovnim kao što su pređa i tkanina, modne kuće u modnim prijestolnicama poput Pariza nekoć su orkestrirale kako će se trend roditi i planirati njegovu skoru smrt, dok su diktirali što bi svijet trebao nositi. Zvuči elitistički? No, zahvaljujući demokratizaciji informacija koju je omogućio internet, to više nije točno.

 

 

Što utječe na trend?

Društveni mediji i influenceri sa 140 milijuna pratitelja ,sve od glazbe i filmova do politike (da, stvarno), subkultura i djece na ulici sada utječu na prognostičare mode.

Na primjer, u jednoj sezoni 2015., urednica iz najveće tvrtke za predviđanje trendova predvidjela je da će ojačani odnosi Sjedinjenih Država s Kubom potaknuti jarke boje i uzorke dlanova koji odražavaju neku vrstu “Latino glamura.”

Za nekoga tko je mislio da su trendovi ono što je Gigi Hadid nosila na kavu, teško je shvatiti da to ide tako duboko.

Sjećate li se početka jačanja sportskog trenda? Isti onaj koji je rekao da je u redu nositi trenirke na posao. Zapaženo je da se od 2020. očekuje da će oko 40% radne snage raditi od kuće; ovo je bila ogromna potpora u usponu takozvanog trenda athleisure, jer se ljudi žele osjećati ugodno kod kuće, ali i dalje mogu doći u kafić i izgledati dotjerano.

'Trendy' boja djeluje na sličan način. Pantone radi godinama unaprijed kako bi identificirao društvene promjene koje utječu na to kako potrošači vide boju. Uzmimo, na primjer, smeđu boju. Prije petnaest godina ta je nijansa mogla dočarati slike prljavštine i zemlje; ali sada, zahvaljujući "kulturi kave" i otmjenim čokoladama, govori o luksuzu.

 

I za kraj, evo kako trendovi dolaze u vaš ormar:

  • Prognostičari koriste gore navedene informacije za analizu i predviđanje trendova do 10 godina u budućnost.
  • Objedinjuju se podaci prognozera trendova i in-house dizajnera i modne kuće osmišljavaju kolekciju od 30-120 komada.
  • Asortiman uzoraka i lookbook predstavljen je za kupce mode u trgovinama
  • Kolekcije se izdaju kao proljeće/ljeto i jesen/zima, dva puta godišnje tijekom modnih revija koje se održavaju šest mjeseci prije sezone.
  •  Na temelju onoga što je u trendu, modni kupci odlučuju što će iznositi u u svojim trgovinama.
  •  Rani posvojitelji i online influenceri tada nose tenisice koje odjednom i ti želiš u svome ormaru

 

MODA TRČANJE TRENING

To top